Óvodapedagógusok: Mostoháné Horváth Ivett
Tamás Andrea
Asszisztens:
Dajka:
Demeter Szilvia
Csillag csoport bemutatkozása:
Csoportunkban törekszünk a nyugodt, szeretetteljes légkör megteremtésére, ahol jól érzik magukat a gyermekek, ahol személyiségük megfelelően tud kibontakozni. Igyekszünk a gyermekek bizalmába férkőzni, hogy bármikor segítséget kérhessenek, meghallgatásra találjanak kéréseik, bátran elmondhassák örömeiket, bánatukat.
Hétről hétre, napról napra folyamatosan megpróbálunk olyan élményeket nyújtani, biztosítani számukra, amiért öröm nap, mint nap újra óvodába jönni.
A szülőkkel való kapcsolatunk kialakításánál elsődleges szempont az egymás iránti tisztelet, a kölcsönös bizalom, ahol bátran fordulhatnak hozzánk tanácsért, segítségért, ötletért, akár fogadóóra keretén belül is, akár a napi személyes találkozások alkalmával. A gyermekek óvodai életéről készült pillanatfotókat a csoport zárt online felületén rendszeresen közzé tesszük a szülők számára, hogy egy kis betekintést nyerhessenek gyermekük óvodában töltött mindennapjaikból, fontos információkat osztunk meg velük, ötleteket nyújtunk.
Őszintén tájékoztatjuk a szülőket a felmerülő problémákról, sokszor kérjük az ő segítségüket, megerősítésüket, közbenjárásukat.
Nagy hangsúlyt fektetünk az egészséges életmódra, melynek keretén belül igyekszünk minden nap (ahogy az időjárás engedi) hosszabb-rövidebb időt kint tölteni az udvaron vagy az óvoda közelebbi-távolabbi környezetében sétálni, tízórai előtti rövid, mozgásos játékok beiktatásával, a konyha és a szülők által biztosított napi szintű gyümölcs- és zöldségfogyasztással, ebéd utáni aktív pihenéssel.
Kellő időt engedünk a szabad játékra, hisz a gyermek a játékon keresztül fejlődik leginkább. Nem is veszi észre, hogy mennyi mindent tanul, pedig csak játszik.
Az éves tervünk elkészítésénél, a szervezett tevékenységekre fókuszálva szem előtt tartjuk a gyermekek életkori sajátosságait, a pedagógiai programunk céljait, feladatait, a kompetencia alapú nevelés programcsomag ajánlásait, az intézményi innovációkat, a csoportunk hagyományőrző, közösségépítő eseményeit.
A tervezett tevékenységeket a korosztálynak megfelelően tervezzük meg, élünk a differenciálás lehetőségével is, hogy a képességeikhez mérten mindenki be tudjon kapcsolódni a különböző tevékenységekbe, és sikerélményük legyen. Alkalmazunk kötött ill. kötetlen foglalkoztatási formát, a munkaformákat változatosan alkalmazzuk. Hol párban, hol egyénileg, hol kisebb csoportokban, hol frontálisan.
A csoportos foglalkoztatásnál figyelembe vesszük az egyéni szükségleteket, képességeket, megfelelő eszköz és technika ajánlásával. A közös élmények által fejlődik közösségi érzésük, mindenkit egyenrangú tagként kezelünk a csoportban, még a nehezen kezelhető gyermekeket is, mindenkihez meg kell találni a megfelelő utat, hogy megtaláljuk a pozitív tulajdonságaikat, célunk ezeknek az erősítése.
A gyengébb képességű gyerekeket egyéni fejlesztés keretén belül próbáljuk felzárkóztatni, akiben pedig észrevesszük a tehetség csíráját (kézügyesség, logikus gondolkodás, széles körű tudás, ritmusérzék), azt igyekszünk kibontakoztatni egyéni bánásmód alkalmazásával, építeni rá, tovább terelgetni, cselekvési lehetőségek biztosításával. A spontán és a tervezett-szervezett tevékenység által rengeteg képességük fejlődik. Szókincsük, auditív memóriájuk, keresztcsatornájuk, emlékezetük, nonverbális kommunikációjuk, beszédszervek ügyesítése, hallásuk, emlékezetük, beszédértésük stb.
Igény szerint megünnepeljük a gyermekek születésnapját is jól kialakított csoportszokás szerint, a szülők közreműködésével.
Kiemelt ünnepek megünneplése (Mikulás, Karácsony, Farsang, Márc. 15., Húsvét, Anyák napja) is helyet kap a csoport életében, amelyeket egy várakozással, készülődéssel teli napok előznek meg. Ezek által erősítjük a közösségi érzést a gyerekekben, ápoljuk hagyományainkat, alakítjuk, erősítjük a már meglévő ill. kialakulóban lévő szokásaikat.