Óvodapedagógusok:
Járdiné Kasza Valéria
Gazdáné Kormos Natália
Asszisztens:
Dajka:
Demeterné Bánhidai Andrea
Béka csoport bemutatkozása:
A közösségünkbe vegyes életkorú gyerekek járnak. A gyerekek kötődnek egymáshoz; legtöbbjük, csakúgy, mint szüleik óvodán kívül is tart kapcsolatot. A szülőkkel jól működő partnerviszonyt igyekszünk kialakítani. E kapcsolatokat folyamatosan ápoljuk, megtartásukra törekszünk. Ennek érdekében széles spektrumú kommunikációs csatornákat működtetünk, amelyek közt éppúgy helyet kapnak a hagyományos formák ( személyes megbeszélés, fogadóóra, esetmegbeszélés) mint korunk fejlődésével lépést tartva az elektronikus kommunikációs csatornák ( telefon, e –mail, zárt face-book csoport használata ).
BESZOKTATÁSI HAGYOMÁNYAINK: Minden óvodát kezdő gyermekünk szüleivel megbeszéljük a beszoktatás menetét és ezt követően minden nap az adott időszak tapasztalatait. Hisszük, hogy a családokról, gyermekről szerzett előzetes információk és a folyamatos kommunikáció jelentősen megkönnyíti az óvodai beilleszkedés folyamatát.
TANKÖTELES KORÚ GYEREKEK A KÖZÖSSÉGBEN: Egyéni illetve mikro-csoportos formában, külön időkeretet biztosítva, kiemelten is foglalkozunk a tanköteles korú gyerekek fejlesztésével. A nevelési év első félévében általános fejlesztési feladatok ellátásával, megoldásával készítjük fel a gyerekeket a majdani iskolai életmódra, elvárásoknak való megfelelésre. A második félévben pedig az olyan területek kapják a nagyobb hangsúlyt, amelynek mérési eredményei elmaradásokat mutatnak, fejlesztendő területként jelentkeznek.
SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ és TEHETSÉGÍGÉRETES GYERMEKEK FEJLESZTÉSE SZINTÉN KIEMELT SZEREPET KAP KÖZÖSSÉGÜNKBEN.
JÁTÉKTEVÉKENYSÉGEK:
Napirendünkben kiemelten fontos szerepet kap a játék. Jellemző csoportunkra, hogy a játéktevékenységek, szabadidős tevékenységek igen ötletgazdagok. Közösségünk legkedveltebb játékfajtái viszonylag állandóak, témájuk folyamatosan változik, az adott időszak élményeiből merítkezik: Játék és egyéb eszközeink mutatósak, tartósak, színesek, érdekesek, több funkciójúak, jól tisztíthatóak, fertőtleníthetőek. Többségükben megkímélt állapotúak, megóvásukra nagy gondot fordítunk. Kedveljük a magunk készítette eszközöket, tárgyakat amelyeket a mindennapi játéktevékenységek során is gyakorta használunk.
MUNKAJELLEGŰ TEVÉKENYSÉGEK :
Az óvodai munkajellegű tevékenységek csoportunkban - csakúgy, mint az intézmény egészében - önkéntes indíttatásúak. Az apróbb megbízásokat, naposi munkát, segítségnyújtást valamilyen teendő ellátásában a gyerekek szívesen vállalják, ellátják. A munkajellegű tevékenységekben életkoruktól függetlenül működnek közre. Természetesen vannak korosztályi – és képességbeli különbségek, amelyet a folyamatok értékelésénél mindenkor figyelembe veszünk.
SZERVEZETT TEVÉKENYSÉGEK :
A gyerekek minden szervezett tevékenységben szívesen, aktívan vesznek részt. Nincs olyan tervezetten szervezett tevékenység, amelyben ne lelnék örömüket. A külső világ tevékeny megismerésének területén környezeti és társadalmi témákat egyaránt feldolgozunk. Különleges helyen szerepelnek tematikánkban a jeles napok és a zöld napok. Kiemelten kezeljük a környezettudatos magatartás alakítását, a természethez fűződő pozitív viszony kialakítását.
A matematikai tapasztalatok közül a tárgyak, személyek összehasonlítása ( szétválogatás, sorba rendezés ), a számfogalom előkészítése ( halmazok összemérése - több-kevesebb-ugyanannyi, kis számok felismerése összkép alapján, számolás, sorszámok ) és a geometriai tapasztalatok ( tükrösség, szimmetria, tájékozódás térben ) kerülnek feldolgozásra.
Irodalmi anyagaink általában a környezeti témákhoz kapcsolódnak. Minden nap van mese délelőtt és ebéd után. A gyerekek szeretik a meséket, szívesen báboznak és dramatizálnak. Irodalmi repertoárunkat széles körből, gondosan válogatjuk. Helyet kapnak éves tematikánkban a hagyományos népi ( magyar és más népek ) alkotások és a magyar illetve a világ gyermek irodalmának régebbi és kortárs alkotásai egyaránt.
Ének, zene, énekes játék, tánc területen nem csak zenei anyagok ( mondókák, dalok, énekes játékok ) tanulása, hanem zenei képességek fejlesztése is történik a szervezett zenei tevékenységek során. Csoportszokás, hogy a tanult mondókákat, dalokat és dalos játékokat a versekhez hasonlóan kitesszük a faliújságra.
Rajzolás, festés, mintázás és kézimunka formában, lehetőség szerint környezeti témához kapcsolódó produktumok készülnek. A gyerekek nagyon szeretik a különböző vizuális technikákat, szívesen vesznek részt ezekben a tevékenységekben.
A nagyon szeretik a mozgásos tevékenységeket. Az óvodai mozgásfejlesztésben végbemenő szemléletváltás a csoportunk mozgásanyag összeállításánál illetve a tervezett mozgásfejlesztés felépítésében tükröződik leginkább.
A tanulási tartalmak tervezésénél döntően az életkori és egyéni sajátosságokat vesszünk figyelembe. A fejlesztés differenciált (eszköz, módszer, segítségnyújtás mértéke, foglalkozás időtartama, a foglalkozás tartalma stb.).
Specifikummal bíró fejlesztő tevékenységeink: tervezetten szervezett tevékenységek, közös beszélgetés ( beszélgetőkör ), anyanyelvi – kommunikációs és egyéb fejlesztő játékok, drámajátékok, mozgásos játékok ( mindennapi testnevelés – lehetőleg a szabadban, de a tornateremben is ), tanköteles korú gyerekek mikro-csoportos fejlesztő foglalkozásai ( lehetőség szerint 1 - 2 alkalommal egy héten ).
Minden nevelési év során gazdag programokkal, tartalmas elfoglaltságokkal színesítjük csoportunk életét, amelyben a gyerekek mindig nagy örömmel vesznek részt.