Óvodapedagógusok:
Varga Zoltánné
Sztruhár Brigitta
Dajka:
Grósz Csabáné
Micimackó csoport bemutatkozása:
Az első szülői értekezlet alkalmával elmondjuk a beszoktatással kapcsolatos tudnivalókat, a csoportban lévő szokásokat, a beszoktatás folyamatát. Igyekszünk figyelembe venni a szülők kérését (óvodai jelek választása, beszoktatás ideje, stb.)
Pozitív hozzáállásunkkal, személyiségünknek köszönhetően igyekszünk szeretetteljes, nyugodt légkört teremteni. A gyermekek előbb- utóbb rájönnek arra, hogy itt a dolgok érte és nem ellene történnek, befogadják és mégis békén hagyják. Szabad akaratból döntheti el, hogy mikor, kivel, mit játszhat, szabad jönni- menni, de jó az óvó nénire is figyelni, a közelében lenni, érdekes dolgokat csinálni, olyat is amit otthon nem szoktunk. Több a „szabad” mint a „nem szabad” .
A napirendnek köszönhetően tudják, hogy reggel, délben, délután mi következik, ezen belül mindig csinálnak valamit, holott senki sem mondja meg, hogy „mit kell”.
A lazább, változatosabb, kötetlen, kényszerítő körülményektől mentes tevékenységek által több idő jut a társas kapcsolatok kialakítására, az egész napos játékra, utánzásra, kitalálásra, kipróbálásra. Az élmény folyamatos. A változatos együttes élmény hatására érzelmileg telítettebbek a napok, történések, alakul bennük az összetartozás érzése, figyelnek egymásra, örülnek a másik örömének, sikerének. Egyre jobban figyelnek az irányító, figyelemfelhívó, ismeretközlő beszédre, így a párbeszédek egyre jobban az együttgondolkodásra késztetik őket.
Gondoskodunk arról, hogy szerető, egyéni bánásmódban részesüljenek, biztosítva, hogy a sok kiteljesedő egyéniség közös életében mindenki a saját, nyugodt, békés, örömteli életét élhesse. Biztonságos, szeretetteljes légkört teremtünk, hogy a gyermekek jól érezzék magukat, bekapcsolódjanak a tevékenységekbe. Érzelmi nevelés során boldogságra, sikerességre tanítgatjuk őket (szeretni tudás és a szeretet elfogadása, kapcsolatok kezdeményezése, mások kezdeményezésének elfogadása, önbizalom). Segítjük a pozitív énkép kialakulását, konfliktuskezelési képességük fejlődését. A gyermekekben kialakítandó akarati tulajdonságokat (együttérzés, segítőkészség, önzetlenség, figyelmesség) fejlesztjük. Pozitív modellként szolgálunk. Arra szoktatjuk őket, hogy ne zavarják egymást játék, mesehallgatás, pihenés alkalmával. Önbizalmukat, önismeretüket, énképüket a már meglévő jó képességeik erősítésével fejlesztjük.
Pedagógiai programunk lehetővé teszi, hogy teljes mértékben azonosulni tudunk vele, mely megerősíti a munkánkba vetett hitet. Mert hisszük, hogy a kisgyermekeknek személyes kapcsolatokra, testi-lelki értelemben vett érzelmi biztonságra, szabad játékra, mesére, érzelmi intimitásra, dúdolókra, versikékre, a tevékenységek (homokkal, vízzel, festékkel és sok más anyaggal..) lehetőségére, beszédben és viselkedésben jó mintákra van szüksége, amit utánozhat. Szakmai önállóságunknak köszönhetően az általunk teremtett környezetben és segítő közreműködésünkkel hagyjuk, hogy éljék az óvodások sok mozgásos, aktív életét, teljes értékű kisgyermekkort varázsolva köréjük.
Célunk: a gyermekek elemi pszichikus szükségleteinek kielégítése, a játéknak, mint az óvodai nevelés leghatékonyabb, legfejlesztőbb tevékenységének a biztosítása. Feladatunk, hogy biztosítsuk a tartalmas, zavartalan, hosszantartó játék feltételeit. Érzelemgazdag, szeretetteljes példamutatásunkkal a csoportlégkör családias, nyugodt, ugyanakkor aktív lesz. Fontosnak tartjuk a demokratikus, toleráns, egymásra odafigyelő közösség kialakítását. Minden lehetséges idő játékkal telik.
A tevékenységekben megvalósuló tanulás érdekében célunk: a gyermeki képességek olyan szinten történő fejlesztése, mely a későbbi életszakasz fejlődéséhez megfelelő alap lehet. Spontán adódó helyzetek kihasználásával, természetes és szimulált környezetben, az életkori sajátosságokat figyelembe véve kezdeményezett és kötött foglalkozások szervezésével biztosítjuk a folyamatos tanulás feltételeit. Programunk értelmében a játék és a mese tevékenységén keresztül, azt felhasználva, beintegrálva, beágyazva, arra építve biztosítjuk a gyermekek számára ismereteik bővülését. A gyermeki kíváncsiságra, érdeklődésre támaszkodva ösztönözzük, bátorítjuk, motiváljuk, együtt éljük át a tevékenység nyújtotta örömöket.
Nagy hangsúlyt fektetünk az egészséges életmódra, ezért játékaink nagyobb részét a szabadban valósítjuk meg. Fokozatosan növeljük a környéken való séták hosszát, idejét, rendszeresen lemegyünk a Duna-partra. Naponta többször kezdeményezünk néhány perces mozgásos játékot. Az óvodai étrendet a szülők által biztosított zöldség és gyümölcsfogyasztással egészítjük ki.
Óvodapedagógusok:
Varga Zoltánné
Sztruhár Brigitta
Dajka:
Grósz Csabáné
Micimackó csoport bemutatkozása:
Az első szülői értekezlet alkalmával elmondjuk a beszoktatással kapcsolatos tudnivalókat, a csoportban lévő szokásokat, a beszoktatás folyamatát. Igyekszünk figyelembe venni a szülők kérését (óvodai jelek választása, beszoktatás ideje, stb.)
Pozitív hozzáállásunkkal, személyiségünknek köszönhetően igyekszünk szeretetteljes, nyugodt légkört teremteni. A gyermekek előbb- utóbb rájönnek arra, hogy itt a dolgok érte és nem ellene történnek, befogadják és mégis békén hagyják. Szabad akaratból döntheti el, hogy mikor, kivel, mit játszhat, szabad jönni- menni, de jó az óvó nénire is figyelni, a közelében lenni, érdekes dolgokat csinálni, olyat is amit otthon nem szoktunk. Több a „szabad” mint a „nem szabad” .
A napirendnek köszönhetően tudják, hogy reggel, délben, délután mi következik, ezen belül mindig csinálnak valamit, holott senki sem mondja meg, hogy „mit kell”.
A lazább, változatosabb, kötetlen, kényszerítő körülményektől mentes tevékenységek által több idő jut a társas kapcsolatok kialakítására, az egész napos játékra, utánzásra, kitalálásra, kipróbálásra. Az élmény folyamatos. A változatos együttes élmény hatására érzelmileg telítettebbek a napok, történések, alakul bennük az összetartozás érzése, figyelnek egymásra, örülnek a másik örömének, sikerének. Egyre jobban figyelnek az irányító, figyelemfelhívó, ismeretközlő beszédre, így a párbeszédek egyre jobban az együttgondolkodásra késztetik őket.
Gondoskodunk arról, hogy szerető, egyéni bánásmódban részesüljenek, biztosítva, hogy a sok kiteljesedő egyéniség közös életében mindenki a saját, nyugodt, békés, örömteli életét élhesse. Biztonságos, szeretetteljes légkört teremtünk, hogy a gyermekek jól érezzék magukat, bekapcsolódjanak a tevékenységekbe. Érzelmi nevelés során boldogságra, sikerességre tanítgatjuk őket (szeretni tudás és a szeretet elfogadása, kapcsolatok kezdeményezése, mások kezdeményezésének elfogadása, önbizalom). Segítjük a pozitív énkép kialakulását, konfliktuskezelési képességük fejlődését. A gyermekekben kialakítandó akarati tulajdonságokat (együttérzés, segítőkészség, önzetlenség, figyelmesség) fejlesztjük. Pozitív modellként szolgálunk. Arra szoktatjuk őket, hogy ne zavarják egymást játék, mesehallgatás, pihenés alkalmával. Önbizalmukat, önismeretüket, énképüket a már meglévő jó képességeik erősítésével fejlesztjük.
Pedagógiai programunk lehetővé teszi, hogy teljes mértékben azonosulni tudunk vele, mely megerősíti a munkánkba vetett hitet. Mert hisszük, hogy a kisgyermekeknek személyes kapcsolatokra, testi-lelki értelemben vett érzelmi biztonságra, szabad játékra, mesére, érzelmi intimitásra, dúdolókra, versikékre, a tevékenységek (homokkal, vízzel, festékkel és sok más anyaggal..) lehetőségére, beszédben és viselkedésben jó mintákra van szüksége, amit utánozhat. Szakmai önállóságunknak köszönhetően az általunk teremtett környezetben és segítő közreműködésünkkel hagyjuk, hogy éljék az óvodások sok mozgásos, aktív életét, teljes értékű kisgyermekkort varázsolva köréjük.
Célunk: a gyermekek elemi pszichikus szükségleteinek kielégítése, a játéknak, mint az óvodai nevelés leghatékonyabb, legfejlesztőbb tevékenységének a biztosítása. Feladatunk, hogy biztosítsuk a tartalmas, zavartalan, hosszantartó játék feltételeit. Érzelemgazdag, szeretetteljes példamutatásunkkal a csoportlégkör családias, nyugodt, ugyanakkor aktív lesz. Fontosnak tartjuk a demokratikus, toleráns, egymásra odafigyelő közösség kialakítását. Minden lehetséges idő játékkal telik.
A tevékenységekben megvalósuló tanulás érdekében célunk: a gyermeki képességek olyan szinten történő fejlesztése, mely a későbbi életszakasz fejlődéséhez megfelelő alap lehet. Spontán adódó helyzetek kihasználásával, természetes és szimulált környezetben, az életkori sajátosságokat figyelembe véve kezdeményezett és kötött foglalkozások szervezésével biztosítjuk a folyamatos tanulás feltételeit. Programunk értelmében a játék és a mese tevékenységén keresztül, azt felhasználva, beintegrálva, beágyazva, arra építve biztosítjuk a gyermekek számára ismereteik bővülését. A gyermeki kíváncsiságra, érdeklődésre támaszkodva ösztönözzük, bátorítjuk, motiváljuk, együtt éljük át a tevékenység nyújtotta örömöket.
Nagy hangsúlyt fektetünk az egészséges életmódra, ezért játékaink nagyobb részét a szabadban valósítjuk meg. Fokozatosan növeljük a környéken való séták hosszát, idejét, rendszeresen lemegyünk a Duna-partra. Naponta többször kezdeményezünk néhány perces mozgásos játékot. Az óvodai étrendet a szülők által biztosított zöldség és gyümölcsfogyasztással egészítjük ki.